ESRS
[SBM-2] Interesy i opinie zainteresowanych stron

Grupa PGE dokłada wszelkich starań, aby jej bieżąca działalności w kierunku transformacji energetycznej była sprawiedliwa i transparentna oraz przebiegała zgodnie z wypracowanymi w procesie dialogu z otoczeniem ustaleniami.

Dialog ten odbywa się na różnych poziomach, w formie dostosowanej do typu i potrzeb komunikacyjnych danego interesariusza. Istnieją także rozwiązania (takie jak regularne sesje dialogowe), które wszystkim kluczowym grupom interesariuszy stwarzają przestrzeń na wymianę opinii we wspólnym gronie i zgłoszenie oczekiwań wobec firmy. W ramach działań GK PGE w kontekście zapewnienia wiedzy o perspektywie zaineresowanych stron wyróżnić można:

Przegląd i weryfikację mapy interesariuszy

Z udziałem przedstawicieli różnych obszarów i komórek w PGE S.A. oraz kluczowych spółek GK PGE przeprowadzono przegląd i weryfikację mapy interesariuszy. W ramach tego procesu dokonano oceny wpływu i poziomu zainteresowania poszczególnych grup interesariuszy Grupą Kapitałową PGE. Dane następnie skonsolidowano i ujednolicono podczas warsztatów.

Cyklicznie organizowane sesje dialogu z interesariuszami

zgodne z normą AA1000 (dostępne dla wszystkich grup interesariuszy). Na podstawie zgromadzonych podczas sesji informacji oraz postulatów, Grupa PGE ustala możliwości realizacji zgłaszanych propozycji i ich uwzględnienia w pracach nad planami o charakterze strategicznym. Jednocześnie po każdej z takich sesji dialogowych, wszyscy uczestnicy otrzymują odpowiedź ze strony organizacji co do kwestii wskazanych podczas spotkania. Ostatni taki dialog zrealizowany został w 2022 roku, natomiast kolejne spotkanie planowane jest w 2025 roku. Trzyletni okres pozwala na realizację dotychczasowych zobowiązań lub ich zaplanowanie w kolejnych latach. Pozwala też na wskazanie nowych tematów szczególnie istotnych dla interesariuszy firmy.

Proces podwójnej istotności

W ramach procesu analizy podwójnej istotności przeprowadzono badania opinii interesariuszy oraz cykl wywiadów pogłębionych z udziałem przedstawicieli różnych obszarów działalności GK PGE. Wywiady miały formę ustrukturyzowanej dyskusji, podczas której uczestnicy mogli wyrazić swoje opinie na temat istotności tematów ESG dla GK PGE oraz określić szanse, wyzwania i ambicje związane z obszarami: środowiskowym, społecznym i zarządczym. Na podstawie odbytych wywiadów, przeprowadzono analizę zgłoszonych tematów pod kątem ich istotności dla GK PGE zgodnie z ESRS. W wyniku przeprowadzonych wywiadów pogłębionych z pracownikami GK PGE zidentyfikowano tematy wstępnie istotne, dotykające zarówno środowiska, społeczeństwa, jak i ładu korporacyjnego. Wyniki oceny istotności wpływu, której elementem były powyższe badania opinii interesariuszy zostały przedstawione podczas posiedzenia Komitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju GK PGE i następnie zaakceptowane przez Zarząd PGE S.A.

W GK PGE funkcjonują komórki wspierające bieżącą współpracę z interesariuszami i prowadzą dialog z wybranymi grupami interesariuszy

Rolę taką pełnią m.in. Departament Dialogu i Relacji Społecznych, Departament Relacji Międzynarodowych, Departament Regulacji, Wydział Relacji Inwestorskich.

Interesariusze Grupy PGE Cel współpracy Zakres współpracy, w tym sposób, w jakim GK PGE rozumie interesy i opinie kluczowych stron w odniesieniu do strategii i modelu biznesowego
PAŃSTWOWA ADMINISTRACJA PUBLICZNA Realizacja zadań związanych z bezpieczeństwem energetycznym kraju oraz odpowiadanie na wymogi regulatorów.

Współpraca w realizacji celów klimatycznych i kierunków krajowej polityki energetycznej, wsparcie w kształtowaniu przyjaznego i pro-rozwojowego otoczenia regulacyjnego.

Ważna rola, jaką odgrywa PGE w polskiej gospodarce czyni ją naturalnym partnerem do dialogu dla szerokiego grona instytucji rządowych. Współpraca z państwową administracją publiczną polega między innymi na aktywnym uczestnictwie w procesie kształtowania regulacji prawnych poprzez przekazywanie opinii oraz na przedstawianiu stanowisk w konsultacjach publicznych dotyczących projektów aktów prawnych. Celem ww. współpracy jest wspieranie rozwoju energetyki w Polsce oraz podejmowanie działań, które maja na uwadze dobro użytkowników energii elektrycznej i ciepła. Ponadto GK PGE realizuje projekty w ramach partnerstw publiczno-prywatnych np. w zakresie rozbudowy i modernizacji infrastruktury energetycznej.

Współpraca Grupy z Urzędem Regulacji Energetyki realizowana jest w sposób ciągły. Jej celem jest między innymi zapewnienie zgodności działania GK PGE z obowiązującymi przepisami, rozwój rynku energii poprzez wydawane decyzje administracyjne, ale również ochrona praw konsumentów.

Działalność Grupy PGE podlega również innym regulatorom, jak: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urząd Dozoru Technicznego, Komisja Nadzoru Finansowego.

AKCJONARIUSZE Zapewnienie dostępu do informacji niezbędnych do oceny sytuacji firmy na rynku. Budowa wartości spółki stanowi nadrzędny cel działalności spółki jako podmiotu prawa handlowego i spółki notowanej na GPW. Grupa realizuje projekty inwestycyjne po starannie przeprowadzonym procesie analitycznym prowadzącym do oszacowania oczekiwanej stopy zwrotu w porównaniu do średnioważonego kosztu kapitału skorygowanego o premie lub dyskonta wynikające z charakteru i profilu ryzyka rozpatrywanego projektu inwestycyjnego. Roczne cele premiowe kadry zarządzającej uwzględniają wskaźniki finansowe dotyczące wyniku EBITDA lub poziomu kosztów stałych

Departament Relacji Inwestorskich i ESG dba o koordynację wszystkich czynności niezbędnych do tego, aby inicjować i podtrzymywać dobre relacje z obecnymi oraz potencjalnymi akcjonariuszami i inwestorami. Oznacza to kompleksową i terminową komunikację z rynkiem oraz przestrzeganie najwyższych standardów raportowania. Komunikacja odbywa się za pośrednictwem publikowanych raportów okresowych i bieżących, jak również organizowanych spotkań i konferencji podczas których akcjonariusze są na bieżąco informowani o działalności Grupy PGE. Współpraca z akcjonariuszami odbywa się również za pośrednictwem innych kanałów kontaktu, które pozwalają na wymianę opinii i zgłaszanie oczekiwań.

INSTYTUCJE FINANSOWE I AGENCJE RATINGOWE Zapewnienie dostępu do informacji w celu wydania oceny firmy i zapewnienia finansowania inwestycji. Grupa PGE prowadzi aktywny i otwarty dialog z instytucjami finansowymi i agencjami ratingowymi. Współpracuje z bankami oraz innymi instytucjami finansowymi, dostarczając im kluczowych informacji na temat prowadzonej działalności, planów rozwoju oraz wyników finansowych. Ponadto, GK PGE współpracuje z agencjami ratingowymi, które oceniają między innymi zdolność kredytową Grupy. Kontakty prowadzone są w zależności od potrzeb, np. w postaci odpowiedzi na pytania, ankiety. Wyniki tych ocen komunikowane są inwestorom, akcjonariuszom i partnerom biznesowym.
INSTYTUCJE PONADNARODOWE Wpływ na kształtowanie regulacji na poziomie UE, współpraca w ramach organizacji. Grupa PGE współpracuje z instytucjami międzynarodowymi, przekazuje opinie dotyczące tworzonych regulacji na poziomie międzynarodowym zapewniając kształtowanie przepisów i regulacji w sposób korzystny dla sektora energetycznego.

Grupa aktywnie angażuje się we współpracę z organizacjami poprzez dedykowaną komórkę w PGE S.A. Jednocześnie przedstawiciele Zarządu PGE S.A. są członkami międzynarodowych organizacji branżowych, które biorą aktywny udział w udzielaniu opinii i wnoszeniu wniosków do instytucji ponadnarodowych.

AKTUALNI PRACOWNICY (JAKO WŁASNE ZASOBY PRACOWNICZE) Zapewnienie bezpiecznych i stabilnych warunków pracy, zapewnienie konkurencyjnych warunków wynagrodzenia oraz możliwości rozwoju, przy jednoczesnym dbaniu o dobre samopoczucie i work-life balance. Kluczowe dla Grupy PGE jest stworzenie bezpiecznych warunków pracy i stabilnego zatrudnienia dla własnych zasobów pracowniczych. Współpraca z Pracownikami realizowana jest poprzez kontakty z pracodawcą – za pomocą dedykowanych kanałów kontaktu, poprzez HR Biznes Partnera, czy przez ankiety, badania satysfakcji i inne oceny.
ORGANIZACJE PRACOWNICZE I ZWIĄZKI ZAWODOWE Współpraca i dialog w zakresie zapewnienia bezpiecznych i stabilnych warunków pracy dla pracowników, oraz działań z zakresu wsparcia socjalnego. Współpraca Grupy PGE z organizacjami pracowniczymi i związkami zawodowymi jest realizowana poprzez prowadzenie rozmów i konsultacji w kluczowych sprawach dotyczących pracowników dotyczących warunków pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych ważnych aspektów związanych z zatrudnieniem. Ich opinie i argumenty są analizowane przez organizację i wspierają podejmowanie decyzji biznesowych.
KLIENCI STRATEGICZNI Celem współpracy jest zapewnienie najlepszej możliwej oferty i stabilnych oraz bezpiecznych dostaw energii i ciepła. Grupa prowadzi badania satysfakcji klientów oraz pozyskuje informacje na temat oczekiwań i potrzeb wobec oferty produktowej i procesów obsługowych. Wykorzystuje w tym celu dostępne kanały kontaktu. Wnioski z badań są wdrażane w działalności operacyjnej poprzez optymalizację procesów sprzedażowych i obsługowych. W wymiarze finansowym, Grupa prowadzi selektywny proces inwestycyjny, uwzględniający wpływ na potencjalną zmianę kosztów dostaw energii elektrycznej lub ciepła sieciowego dla klientów końcowych.

Oprócz indywidualnych rozwiązań energetycznych, GK PGE oferuje swoim klientom doradztwo energetyczne pozwalające na optymalizację zużycia energii. Realizując inwestycje w OZE, Grupa wspiera Klientów strategicznych w transformacji energetycznej oferując możliwość przechodzenia na bardziej zrównoważone źródła energii.

MEDIA Celem współpracy jest zapewnienie transparentności działań Grupy PGE, edukowanie, a także budowanie wizerunku GK PGE i zapewnienie stałego dostępu do informacji. Dla PGE jest to jeden z kluczowych kanałów komunikacji z interesariuszami, poprzez który przekazuje opinii publicznej informacje o planach, wynikach i osiągnięciach. PGE przykłada dużą wagę do starannego i proaktywnego podejścia do relacji z mediami, mając na uwadze znaczenie dostępu do pełnej i przekazanej terminowo informacji. Współpraca z mediami realizowana jest poprzez przekazywanie komunikatów prasowych, wywiady, artykuły czy też kampanie informacyjne.
WŁADZE SAMORZĄDOWE Celem jest współpraca na rzecz rozwoju i stabilnego prowadzenia działalności w gminach, w których działa Grupa PGE, co prowadzi do rozwoju gmin i poprawy jakości życia jej mieszkańców. Skala i zakres działalności Grupy PGE wymaga bezpośredniego i regularnego dialogu z administracją samorządową. Grupa PGE współpracuje z władzami samorządowymi na różnych płaszczyznach, aby wspierać rozwój lokalnych społeczności oraz realizować wspólne projekty. Współpraca z władzami samorządowymi realizowana jest poprzez m.in. cykliczne spotkania, prowadzenie dialogu, wymianę stanowisk, opinii i informacji. Grupa PGE aktywnie wspiera rozwój gmin, w których prowadzi swoją działalność, poprzez inwestycje w infrastrukturę, programy edukacyjne oraz inicjatywy społeczne, które przyczyniają się do poprawy jakości życia mieszkańców.
ORGANIZACJE BRANŻOWE Celem obecności w organizacjach branżowych jest zwiększenie siły oddziaływania firm energetycznych oraz spójna komunikacja branży np. przy opiniowaniu nowych regulacji. Grupa PGE jest członkiem Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej (PKEE), EURELECTRIC. Będą członkiem EURELECTRIC Grupa PGE odgrywa także ważną rolę w Polskim Komitecie Światowej Rady Energetycznej. Dzięki obecności w organizacjach branżowych PGE realizuje ważne partnerstwa strategiczne. Spotkania odbywają się na żywo i w formule online.
KLIMAT I ŚRODOWISKO Celem Grupy PGE jest dążenie do ograniczania jej wpływu na środowisko i klimat oraz zwiększanie pozytywnego oddziaływania w tym obszarze. Od 2020 roku GK PGE współpracuje z parkami narodowymi, w 2024 roku do programu dołączył Bieszczadzki, Ojcowski oraz Woliński Park Narodowy. Współpraca PGE z parkami narodowymi koncentruje się głównie na działaniach z zakresu ochrony gatunków zagrożonych, w tym monitoringu stanu i liczebności zwierząt oraz roślin w ekosystemach, realizacji badań naukowych, których wyniki służą m.in. zaplanowaniu działań ochronnych, a także na działaniach służących zachowaniu bioróżnorodności czyli bogactwa roślin, zwierząt, terenów bagiennych i różnorodności krajobrazu w poszczególnych parkach narodowych.

Grupa PGE aktywnie bierze udział również w działaniach z zakresu rekultywacji terenów. Przywraca wartości użytkowe i przyrodnicze terenom pogórniczym, aby odtworzyć lub ukształtować nowe cechy środowiskowe. Prace prowadzone są m.in. na terenie Kopalni Węgla Brunatnego Bełchatów oraz Turów. Grupa PGE prowadzi otwartą komunikację także z organizacjami ekologicznymi w zakresie wpływu Grupy PGE na klimat i środowisko.

DOSTAWCY I PARTNERZY BIZNESOWI (W TYM OSOBY WYKONUJĄCE PRACE W ŁAŃCUCHU WARTOŚCI) Celem współpracy jest zapewnienie niezawodnych, stabilnych dostaw energii oraz budowanie długoterminowych relacji poprzez współpracę z odpowiedzialnymi parterami biznesowymi przestrzegającymi określonych standardów etycznych, prawnych i społecznych. Grupa PGE współpracuje z dostawcami i partnerami biznesowymi na różnych płaszczyznach, aby zapewnić efektywność operacyjną oraz transparentność działań. Polityka zakupowa Grupy PGE, a także Kodeks Postępowania dla Partnerów Biznesowych Spółek Grupy Kapitałowej PGE kładą nacisk na przestrzeganie wysokich standardów etycznych, społecznych i środowiskowych przez obecnych i potencjalnych dostawców.

Zakupy i zamówienia są realizowane na podstawie przejrzystych i obiektywnych zasad, zgodnych z obowiązującym prawem i określonych procedurami wewnętrznymi. Przy wyborze partnerów biznesowych, Grupa opiera swoje decyzje na kryteriach merytorycznych. Współpraca podlega regulacjom wewnętrznym. Grupa posiada wypracowany standardowy zbiór klauzul stosowanych w umowach z partnerami biznesowymi, dotyczących wymogów m.in. przeciwdziałania korupcji, przestrzegania praw człowieka i praw pracownika, bezpieczeństwa pracy, przeciwpożarowych, gospodarki odpadami, ochrony mienia oraz ochrony klimatu i środowiska naturalnego.

DOSTAWCY I PARTNERZY BIZNESOWI ZWIĄZANI Z RYNKIEM OZE Celem współpracy jest zapewnienie niezawodnych, stabilnych dostaw energii, poprzez rozwój OZE. W ramach budowania stałych i długofalowych relacji z dostawcami i partnerami biznesowymi Grupa PGE tworzy standardy współpracy, którymi dzieli się z dostawcami podczas spotkań bezpośrednich. Prezentowane są możliwości współpracy oraz standardy i zasady obowiązujące w Grupie PGE w procesie zakupowym.
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE (W TYM DOTKNIĘTE SPOŁECZNOŚCI) Celem jest zapewnienie dostępu do informacji o działaniach PGE w wybranych obszarach zamieszkałych przez daną społeczność, budowanie zaufania i tworzenie nowych obszarów do współpracy. Dbałość o zapewnienie bezpieczeństwa lokalnych dostaw energii i ciepła, transparentność i inkluzyjność procesów inwestycyjnych, poprzez konsultacje, dialog i wsparcie mieszkańców i samorządów. Procesy inwestycyjne Grupy PGE poprzedzone są komunikacją ze społecznością lokalną, aby przekazać jej pełną informację odnośnie do planowanych i prowadzonych działań (komunikacja odbywa się w formie spotkań z mieszkańcami, spotkań z władzami gmin, informacji przekazywanych poprzez strony internetowe gmin, czy lokalne media). Spółka wspiera na przejrzystych i obiektywnych zasadach działalność osób prawnych i osób fizycznych, w tym również pracowników Grupy Kapitałowej PGE i członków ich rodzin, a także lokalnych społeczności w obszarach takich jak: kultura, nauka i edukacja, lecznictwo i ochrona zdrowia, pomoc społeczna, działalność ekologiczna, ochrona klimatu i środowiska naturalnego oraz sport, w tym sport dzieci, młodzieży i osób niepełnosprawnych. Pracownicy Grupy PGE działają na rzecz społeczności lokalnych, angażując się m.in. w wolontariat pracowniczy. Współpraca ze społecznościami lokalnymi przyjmuje wiele wymiarów i jest prowadzona w trybie stałym. W ramach podejmowanych działań organizowane są sesje dialogowe, bezpośrednie spotkania z i współpraca z przedstawicielami lokalnej społeczności.
KONKURENCJA Celem jest wymiana wiedzy i doświadczeń, oraz spójna komunikacja branży, np. przy opiniowaniu i wdrażaniu nowych regulacji. Grupa PGE prowadzi dialog z konkurencją w ramach organizacji branżowych, które współtworzy. Współpraca opiera się na regułach uczciwej konkurencji, zgodnie z Kodeksem etyki Grupy Kapitałowej PGE.
Interesariusze Grupy PGE Cel współpracy Zakres współpracy, w tym sposób, w jakim GK PGE rozumie interesy i opinie kluczowych stron w odniesieniu do strategii i modelu biznesowego
PAŃSTWOWA ADMINISTRACJA PUBLICZNA Realizacja zadań związanych z bezpieczeństwem energetycznym kraju oraz odpowiadanie na wymogi regulatorów.

Współpraca w realizacji celów klimatycznych i kierunków krajowej polityki energetycznej, wsparcie w kształtowaniu przyjaznego i pro-rozwojowego otoczenia regulacyjnego.

Ważna rola, jaką odgrywa PGE w polskiej gospodarce czyni ją naturalnym partnerem do dialogu dla szerokiego grona instytucji rządowych. Współpraca z państwową administracją publiczną polega między innymi na aktywnym uczestnictwie w procesie kształtowania regulacji prawnych poprzez przekazywanie opinii oraz na przedstawianiu stanowisk w konsultacjach publicznych dotyczących projektów aktów prawnych. Celem ww. współpracy jest wspieranie rozwoju energetyki w Polsce oraz podejmowanie działań, które maja na uwadze dobro użytkowników energii elektrycznej i ciepła. Ponadto GK PGE realizuje projekty w ramach partnerstw publiczno-prywatnych np. w zakresie rozbudowy i modernizacji infrastruktury energetycznej.

Współpraca Grupy z Urzędem Regulacji Energetyki realizowana jest w sposób ciągły. Jej celem jest między innymi zapewnienie zgodności działania GK PGE z obowiązującymi przepisami, rozwój rynku energii poprzez wydawane decyzje administracyjne, ale również ochrona praw konsumentów.

Działalność Grupy PGE podlega również innym regulatorom, jak: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urząd Dozoru Technicznego, Komisja Nadzoru Finansowego.

AKCJONARIUSZE Zapewnienie dostępu do informacji niezbędnych do oceny sytuacji firmy na rynku. Budowa wartości spółki stanowi nadrzędny cel działalności spółki jako podmiotu prawa handlowego i spółki notowanej na GPW. Grupa realizuje projekty inwestycyjne po starannie przeprowadzonym procesie analitycznym prowadzącym do oszacowania oczekiwanej stopy zwrotu w porównaniu do średnioważonego kosztu kapitału skorygowanego o premie lub dyskonta wynikające z charakteru i profilu ryzyka rozpatrywanego projektu inwestycyjnego. Roczne cele premiowe kadry zarządzającej uwzględniają wskaźniki finansowe dotyczące wyniku EBITDA lub poziomu kosztów stałych

Departament Relacji Inwestorskich i ESG dba o koordynację wszystkich czynności niezbędnych do tego, aby inicjować i podtrzymywać dobre relacje z obecnymi oraz potencjalnymi akcjonariuszami i inwestorami. Oznacza to kompleksową i terminową komunikację z rynkiem oraz przestrzeganie najwyższych standardów raportowania. Komunikacja odbywa się za pośrednictwem publikowanych raportów okresowych i bieżących, jak również organizowanych spotkań i konferencji podczas których akcjonariusze są na bieżąco informowani o działalności Grupy PGE. Współpraca z akcjonariuszami odbywa się również za pośrednictwem innych kanałów kontaktu, które pozwalają na wymianę opinii i zgłaszanie oczekiwań.

INSTYTUCJE FINANSOWE I AGENCJE RATINGOWE Zapewnienie dostępu do informacji w celu wydania oceny firmy i zapewnienia finansowania inwestycji. Grupa PGE prowadzi aktywny i otwarty dialog z instytucjami finansowymi i agencjami ratingowymi. Współpracuje z bankami oraz innymi instytucjami finansowymi, dostarczając im kluczowych informacji na temat prowadzonej działalności, planów rozwoju oraz wyników finansowych. Ponadto, GK PGE współpracuje z agencjami ratingowymi, które oceniają między innymi zdolność kredytową Grupy. Kontakty prowadzone są w zależności od potrzeb, np. w postaci odpowiedzi na pytania, ankiety. Wyniki tych ocen komunikowane są inwestorom, akcjonariuszom i partnerom biznesowym.
INSTYTUCJE PONADNARODOWE Wpływ na kształtowanie regulacji na poziomie UE, współpraca w ramach organizacji. Grupa PGE współpracuje z instytucjami międzynarodowymi, przekazuje opinie dotyczące tworzonych regulacji na poziomie międzynarodowym zapewniając kształtowanie przepisów i regulacji w sposób korzystny dla sektora energetycznego.

Grupa aktywnie angażuje się we współpracę z organizacjami poprzez dedykowaną komórkę w PGE S.A. Jednocześnie przedstawiciele Zarządu PGE S.A. są członkami międzynarodowych organizacji branżowych, które biorą aktywny udział w udzielaniu opinii i wnoszeniu wniosków do instytucji ponadnarodowych.

AKTUALNI PRACOWNICY (JAKO WŁASNE ZASOBY PRACOWNICZE) Zapewnienie bezpiecznych i stabilnych warunków pracy, zapewnienie konkurencyjnych warunków wynagrodzenia oraz możliwości rozwoju, przy jednoczesnym dbaniu o dobre samopoczucie i work-life balance. Kluczowe dla Grupy PGE jest stworzenie bezpiecznych warunków pracy i stabilnego zatrudnienia dla własnych zasobów pracowniczych. Współpraca z Pracownikami realizowana jest poprzez kontakty z pracodawcą – za pomocą dedykowanych kanałów kontaktu, poprzez HR Biznes Partnera, czy przez ankiety, badania satysfakcji i inne oceny.
ORGANIZACJE PRACOWNICZE I ZWIĄZKI ZAWODOWE Współpraca i dialog w zakresie zapewnienia bezpiecznych i stabilnych warunków pracy dla pracowników, oraz działań z zakresu wsparcia socjalnego. Współpraca Grupy PGE z organizacjami pracowniczymi i związkami zawodowymi jest realizowana poprzez prowadzenie rozmów i konsultacji w kluczowych sprawach dotyczących pracowników dotyczących warunków pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych ważnych aspektów związanych z zatrudnieniem. Ich opinie i argumenty są analizowane przez organizację i wspierają podejmowanie decyzji biznesowych.
KLIENCI STRATEGICZNI Celem współpracy jest zapewnienie najlepszej możliwej oferty i stabilnych oraz bezpiecznych dostaw energii i ciepła. Grupa prowadzi badania satysfakcji klientów oraz pozyskuje informacje na temat oczekiwań i potrzeb wobec oferty produktowej i procesów obsługowych. Wykorzystuje w tym celu dostępne kanały kontaktu. Wnioski z badań są wdrażane w działalności operacyjnej poprzez optymalizację procesów sprzedażowych i obsługowych. W wymiarze finansowym, Grupa prowadzi selektywny proces inwestycyjny, uwzględniający wpływ na potencjalną zmianę kosztów dostaw energii elektrycznej lub ciepła sieciowego dla klientów końcowych.

Oprócz indywidualnych rozwiązań energetycznych, GK PGE oferuje swoim klientom doradztwo energetyczne pozwalające na optymalizację zużycia energii. Realizując inwestycje w OZE, Grupa wspiera Klientów strategicznych w transformacji energetycznej oferując możliwość przechodzenia na bardziej zrównoważone źródła energii.

MEDIA Celem współpracy jest zapewnienie transparentności działań Grupy PGE, edukowanie, a także budowanie wizerunku GK PGE i zapewnienie stałego dostępu do informacji. Dla PGE jest to jeden z kluczowych kanałów komunikacji z interesariuszami, poprzez który przekazuje opinii publicznej informacje o planach, wynikach i osiągnięciach. PGE przykłada dużą wagę do starannego i proaktywnego podejścia do relacji z mediami, mając na uwadze znaczenie dostępu do pełnej i przekazanej terminowo informacji. Współpraca z mediami realizowana jest poprzez przekazywanie komunikatów prasowych, wywiady, artykuły czy też kampanie informacyjne.
WŁADZE SAMORZĄDOWE Celem jest współpraca na rzecz rozwoju i stabilnego prowadzenia działalności w gminach, w których działa Grupa PGE, co prowadzi do rozwoju gmin i poprawy jakości życia jej mieszkańców. Skala i zakres działalności Grupy PGE wymaga bezpośredniego i regularnego dialogu z administracją samorządową. Grupa PGE współpracuje z władzami samorządowymi na różnych płaszczyznach, aby wspierać rozwój lokalnych społeczności oraz realizować wspólne projekty. Współpraca z władzami samorządowymi realizowana jest poprzez m.in. cykliczne spotkania, prowadzenie dialogu, wymianę stanowisk, opinii i informacji. Grupa PGE aktywnie wspiera rozwój gmin, w których prowadzi swoją działalność, poprzez inwestycje w infrastrukturę, programy edukacyjne oraz inicjatywy społeczne, które przyczyniają się do poprawy jakości życia mieszkańców.
ORGANIZACJE BRANŻOWE Celem obecności w organizacjach branżowych jest zwiększenie siły oddziaływania firm energetycznych oraz spójna komunikacja branży np. przy opiniowaniu nowych regulacji. Grupa PGE jest członkiem Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej (PKEE), EURELECTRIC. Będą członkiem EURELECTRIC Grupa PGE odgrywa także ważną rolę w Polskim Komitecie Światowej Rady Energetycznej. Dzięki obecności w organizacjach branżowych PGE realizuje ważne partnerstwa strategiczne. Spotkania odbywają się na żywo i w formule online.
KLIMAT I ŚRODOWISKO Celem Grupy PGE jest dążenie do ograniczania jej wpływu na środowisko i klimat oraz zwiększanie pozytywnego oddziaływania w tym obszarze. Od 2020 roku GK PGE współpracuje z parkami narodowymi, w 2024 roku do programu dołączył Bieszczadzki, Ojcowski oraz Woliński Park Narodowy. Współpraca PGE z parkami narodowymi koncentruje się głównie na działaniach z zakresu ochrony gatunków zagrożonych, w tym monitoringu stanu i liczebności zwierząt oraz roślin w ekosystemach, realizacji badań naukowych, których wyniki służą m.in. zaplanowaniu działań ochronnych, a także na działaniach służących zachowaniu bioróżnorodności czyli bogactwa roślin, zwierząt, terenów bagiennych i różnorodności krajobrazu w poszczególnych parkach narodowych.

Grupa PGE aktywnie bierze udział również w działaniach z zakresu rekultywacji terenów. Przywraca wartości użytkowe i przyrodnicze terenom pogórniczym, aby odtworzyć lub ukształtować nowe cechy środowiskowe. Prace prowadzone są m.in. na terenie Kopalni Węgla Brunatnego Bełchatów oraz Turów. Grupa PGE prowadzi otwartą komunikację także z organizacjami ekologicznymi w zakresie wpływu Grupy PGE na klimat i środowisko.

DOSTAWCY I PARTNERZY BIZNESOWI (W TYM OSOBY WYKONUJĄCE PRACE W ŁAŃCUCHU WARTOŚCI) Celem współpracy jest zapewnienie niezawodnych, stabilnych dostaw energii oraz budowanie długoterminowych relacji poprzez współpracę z odpowiedzialnymi parterami biznesowymi przestrzegającymi określonych standardów etycznych, prawnych i społecznych. Grupa PGE współpracuje z dostawcami i partnerami biznesowymi na różnych płaszczyznach, aby zapewnić efektywność operacyjną oraz transparentność działań. Polityka zakupowa Grupy PGE, a także Kodeks Postępowania dla Partnerów Biznesowych Spółek Grupy Kapitałowej PGE kładą nacisk na przestrzeganie wysokich standardów etycznych, społecznych i środowiskowych przez obecnych i potencjalnych dostawców.

Zakupy i zamówienia są realizowane na podstawie przejrzystych i obiektywnych zasad, zgodnych z obowiązującym prawem i określonych procedurami wewnętrznymi. Przy wyborze partnerów biznesowych, Grupa opiera swoje decyzje na kryteriach merytorycznych. Współpraca podlega regulacjom wewnętrznym. Grupa posiada wypracowany standardowy zbiór klauzul stosowanych w umowach z partnerami biznesowymi, dotyczących wymogów m.in. przeciwdziałania korupcji, przestrzegania praw człowieka i praw pracownika, bezpieczeństwa pracy, przeciwpożarowych, gospodarki odpadami, ochrony mienia oraz ochrony klimatu i środowiska naturalnego.

DOSTAWCY I PARTNERZY BIZNESOWI ZWIĄZANI Z RYNKIEM OZE Celem współpracy jest zapewnienie niezawodnych, stabilnych dostaw energii, poprzez rozwój OZE. W ramach budowania stałych i długofalowych relacji z dostawcami i partnerami biznesowymi Grupa PGE tworzy standardy współpracy, którymi dzieli się z dostawcami podczas spotkań bezpośrednich. Prezentowane są możliwości współpracy oraz standardy i zasady obowiązujące w Grupie PGE w procesie zakupowym.
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE (W TYM DOTKNIĘTE SPOŁECZNOŚCI) Celem jest zapewnienie dostępu do informacji o działaniach PGE w wybranych obszarach zamieszkałych przez daną społeczność, budowanie zaufania i tworzenie nowych obszarów do współpracy. Dbałość o zapewnienie bezpieczeństwa lokalnych dostaw energii i ciepła, transparentność i inkluzyjność procesów inwestycyjnych, poprzez konsultacje, dialog i wsparcie mieszkańców i samorządów. Procesy inwestycyjne Grupy PGE poprzedzone są komunikacją ze społecznością lokalną, aby przekazać jej pełną informację odnośnie do planowanych i prowadzonych działań (komunikacja odbywa się w formie spotkań z mieszkańcami, spotkań z władzami gmin, informacji przekazywanych poprzez strony internetowe gmin, czy lokalne media). Spółka wspiera na przejrzystych i obiektywnych zasadach działalność osób prawnych i osób fizycznych, w tym również pracowników Grupy Kapitałowej PGE i członków ich rodzin, a także lokalnych społeczności w obszarach takich jak: kultura, nauka i edukacja, lecznictwo i ochrona zdrowia, pomoc społeczna, działalność ekologiczna, ochrona klimatu i środowiska naturalnego oraz sport, w tym sport dzieci, młodzieży i osób niepełnosprawnych. Pracownicy Grupy PGE działają na rzecz społeczności lokalnych, angażując się m.in. w wolontariat pracowniczy. Współpraca ze społecznościami lokalnymi przyjmuje wiele wymiarów i jest prowadzona w trybie stałym. W ramach podejmowanych działań organizowane są sesje dialogowe, bezpośrednie spotkania z i współpraca z przedstawicielami lokalnej społeczności.
KONKURENCJA Celem jest wymiana wiedzy i doświadczeń, oraz spójna komunikacja branży, np. przy opiniowaniu i wdrażaniu nowych regulacji. Grupa PGE prowadzi dialog z konkurencją w ramach organizacji branżowych, które współtworzy. Współpraca opiera się na regułach uczciwej konkurencji, zgodnie z Kodeksem etyki Grupy Kapitałowej PGE.
Wyniki wyszukiwania