ESRS
[G1-6] Praktyki płatnicze

Grupa PGE przykłada szczególną wagę do terminowej realizacji płatności. Terminy płatności są zgodne z zapisami umów. W celu zapobiegania opóźnieniom w płatnościach, większość spółek wdrożyła u siebie mechanizmy kontroli i bieżącego monitoringu dokumentów będących w procedowaniu oraz samych płatności.

W Grupie PGE nie ma jednego standardowego terminu płatności, funkcjonują różne terminy płatności w zależności od umowy, które są zgodne z wymogami Ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych i mieszczą się w przedziale: do 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury. W funkcjonujących obecnie w GK PGE systemach finansowo – księgowych nie ma możliwości wyodrębnienia informacji w podziale na małe, średnie i duże przedsiębiorstwa.

Jedna ze spółek z GK PGE (ENESTA Sp. z o.o. w restrukturyzacji) znajduje się w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego i posiada przeterminowane zobowiązania wobec kontrahentów, które są objęte tym postępowaniem i są wpisane na listę wierzytelności w KRZ. Obecnie spółka realizuje swoje zobowiązania terminowo.

16 spółek z GK PGE jest zobowiązanych zgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych do sporządzenia sprawozdania ze stosowanych terminów zapłaty w transakcjach handlowych za 2024 rok. Natomiast, decyzją biznesową, trzy dodatkowe spółki będą sporządzać powyższy raport pomimo braku obowiązku ustawowego. W 2024 roku przeprowadzonych zostało 25 postępowań sądowych dotyczących opóźnień w płatnościach. Na dzień sporządzenia Oświadczenia nie jest możliwe podanie danych odnośnie tzw. zatorów płatniczych, ze względu na to iż termin raportowania do właściwego Ministerstwa przypada na termin późniejszy niż publikacja Oświadczenia.

24,26
dni
Średni czas jaki zajmuje w GK PGE uregulowanie faktur od dnia rozpoczęcia obliczania umownego lub ustawowego terminu płatności
Wyniki wyszukiwania