Grupa PGE przykłada szczególną wagę do terminowej realizacji płatności. Terminy płatności są zgodne z zapisami umów. W celu zapobiegania opóźnieniom w płatnościach, większość spółek wdrożyła u siebie mechanizmy kontroli i bieżącego monitoringu dokumentów będących w procedowaniu oraz samych płatności.
W Grupie PGE nie ma jednego standardowego terminu płatności, funkcjonują różne terminy płatności w zależności od umowy, które są zgodne z wymogami Ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych i mieszczą się w przedziale: do 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury. W funkcjonujących obecnie w GK PGE systemach finansowo – księgowych nie ma możliwości wyodrębnienia informacji w podziale na małe, średnie i duże przedsiębiorstwa.
Jedna ze spółek z GK PGE (ENESTA Sp. z o.o. w restrukturyzacji) znajduje się w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego i posiada przeterminowane zobowiązania wobec kontrahentów, które są objęte tym postępowaniem i są wpisane na listę wierzytelności w KRZ. Obecnie spółka realizuje swoje zobowiązania terminowo.
16 spółek z GK PGE jest zobowiązanych zgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych do sporządzenia sprawozdania ze stosowanych terminów zapłaty w transakcjach handlowych za 2024 rok. Natomiast, decyzją biznesową, trzy dodatkowe spółki będą sporządzać powyższy raport pomimo braku obowiązku ustawowego. W 2024 roku przeprowadzonych zostało 25 postępowań sądowych dotyczących opóźnień w płatnościach. Na dzień sporządzenia Oświadczenia nie jest możliwe podanie danych odnośnie tzw. zatorów płatniczych, ze względu na to iż termin raportowania do właściwego Ministerstwa przypada na termin późniejszy niż publikacja Oświadczenia.